مرکز تیونینگ خودرو رپنیک تنها نماینده رسمی محصولات اوراکال – kpmf در ایران

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

تفاوت کاورهای آلمانی با چینی برای اسپرت بدنه خودرو

تفاوت کاورهای آلمانی با چینی

فهرست مطالب

برای تماس سریع کارشناسان ما و مشاوره 100% رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

تفاوت کاورهای آلمانی با چینی را می‌توان در شفافیت و زیبایی بصری، کیفیت و ماندگاری رنگ، خاصیت آبگریزی و سهولت شستشو دانست. این تفاوت را همچنین می‌توان در مورد ضخامت کاورها نیز برشمرد. ضخامت کاور برندهای معتبر، حدود 80 میکرون است. ضخامت مناسب کاور، از رنگ بدنه در برابر خط و خش‌های عمیق محافظت می‌کند. برتری کاورهای آلمانی در مقایسه با کاورهای چینی، این نتیجه را در پی دارد که قیمت محصولات آلمانی در نهایت بالاتر از محصولات چینی باشد. از این رو، تفاوت قیمتی کاورهای آلمانی با چینی، سبب شده است بسیاری از اشخاص، کاورهای چینی را در اولویت خرید خود قرار دهند.

کاور بدنه خودرو چیست؟

کاور بدنه خودرو (Bodyfance) نوعی پوشش است که با هدف زیبا سازی و اسپرت کردن بدنۀ اتومبیل‌ها استفاده می شود. این کاورها پوششی از جنس نانو، مومی، سرامیک، پلی ‌وینیل کلراید هستند. این کاورها، علاوه بر زیبایی، از بدنۀ اتومبیل شما در برابر خط و خش، سایش، نفوذ آب و اشعه های مضر نور آفتاب محافظت می‌کند. بنابراین، می توان به این طریق از آفتاب سوختگی ماشین جلوگیری کرد و مانع آن شد. این کاورها همچنین از چسبیدن آلودگی و چربی به رنگ بدنۀ ماشین جلوگیری کرده و تمیز کردن آن را آسان می‌کند.

انواع کاور بدنه خودرو

کاورهای بدنۀ ماشین را می‌توان از جنبه های مختلف دسته بندی کرد. به این ترتیب، انوع مختلفی از کارو بدنه خودرو در بازار وجود دارد که در اینجا معرفی می‌شود.

  • انواع کاور بدنه خودرو به لحاظ جنس: سرامیک، پلی ‌وینیل کلراید، مومی و نانو.
  • انواع کاور بدنه خودرو به لحاظ رنگ: بی‌رنگ (شفاف) و رنگی/ مات و براق.
  • انواع کاور بدنه خودرو به لحاظ کشور تولید کننده: کاورهای آلمانی، کاورهای چینی.
ادامه مطلب
بهترین مرکز پولیش (Polish) خودرو و احیای رنگ در تهران

با توجه به اینکه محور موضوع این مقاله، بررسی تفاوت کاورهای آلمانی با چینی است، در ادامه به تفاوت محصولات این دو کشور پرداخته شده است.

تفاوت کاورهای آلمانی با چینی

کاورهایی که اسپرت کاران برای پوشش بدنۀ خودروها استفاده می کنند، ساخت و تولید کشورهای مختلف و شرکت های مختلف است. واضح است که محصولات تولید تمامی شرکت ها، همانند هم نیست و از جنبه های مختلف متفاوت است. به همین ترتیب، کاورهای تولیدی کشورهای مختلف نیز به لحاظ کیفیت در ریک سطح نیستند. برای مثال، تفاوت کاورهای آلمانی با چینی را می توان در موارد زیر برشمرد.

  1. کاورهای آلمانی شفافیت عالی دارند و از این رو، درخشندگی بی نظیر ارائه می‌دهند.
  2. خاصیت محافظتی کاورهای آلمانی بیشتر از چینی است.
  3. شستشوی آن بسیار آسان‌تر است.
  4. خواص آبگریزی بهتر کاورهای آلمانی نسبت به انواع چینی باعث می‌شود کثیفی، گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها، در زمان شستشو راحت‌تر رفع شوند.
  5. دوام خوب کاورهای آلمانی در برابر لکه زدایی، مقاومت کاور در برابر حلال ها، آب سخت و سایر عوامل خارجی را تضمین می کند. مقاومت در برابر لکه زدایی، این مزیت را دارد که کاور اتومبیل شما در گذر زمان شفاف بماند، کدر نشود و در نتیجه ظاهر زیبای خود را تا مدت‌ها حفظ کند.
  6. کاورهای آلمانی CarbonQدارای خواص خودبازسازی خارق‌العاده‌ای هستند. این خاصیت، امکان حذف آسان خراش‌ها و ساییدگی‌های جزئی را فراهم می‌کند. البته خاصیت خود ترمیمی در مورد کاروهای چینی نیز وجود دارد؛ اما این ویژگی در مورد انواع آلمانی، بسیار قوی تر عمل می کند. خودترمیمی
  7. جلوۀ بصیری زیباتر و منحصر به فرد. کاورهای شفاف آلمانی، 100% شفاف هستند و درخشندگی فوق العاده‌ای دارند. این کاورها اثر به اصطلاح “پوست پرتقالی” ایجاد نمی‌کنند.
  8. از مهمترین تفاوت کاورهای آلمانی با چینی، تفاوت در قیمت کاور بدنه خودرو است. همین تفاوت قیمت نیز باعث می‌شود، کاورهای چینی فروش بیشتری داشته باشند.
ادامه مطلب
کیت مکش چند اسب بخار اضافه میکند؟

چرا از کاور بدنه خودرو استفاده کنیم؟

  • وضوح بصری عالی برای اتومبیل خود ایجاد می کنید.
  • مقاومت عالی در برابر لک ایجاد خواهد شد.
  • کاورها خاصیت آبگریز دارند.
  • مقاومت شیمیایی عالی داشته و از پوسته اصلی بدنۀ خودرو در برابر انواع آسیب ها محافظت می‌کند.

تمامی کاورهای موجود در بازار، ویژگی ها بالا را دارند. اما با توجه به کشور تولید کننده، کیفیت ها متفاوت است. همانند آنچه که در رابطه با تفاوت کاورهای آلمانی با چینی بیان کردیم.

 با توجه به تفاوت کاورهای آلمانی و چینی کدام را بخریم؟

برای خرید، مسلماً گذشته از علایق و سلایقی که دارید، باید به بودجۀ اقتصادی خود نیز توجه کنید. کاورهای بدنۀ اتومبیل چینی نیز در صورتیکه از مراکز معتبر خریداری شوند، کاورهای خوبی هستند. فقط مراقب اجناس تقلبی باشید. اگر اتومبیل‌تان بنز و BMW است، مسلما می‌بایست کاور بدنۀ آلمانی خریداری نمایید.

در زمان خرید قطعات و محصولات اسپرت ماشین، از جمله کاور برای بدنۀ اتومبیل خود، به کیفیت بالای محصول مورد نظرتان توجه داشته باشید. نکته مهم دیگر، اصل بودن (اورجینال بودن) محصول لاست. با توجه به اینکه لوازم اتومبیل به میزان و در حجم بالا به کشور وارد می شود، تقلبی بودن از ویژگی های بسیاری از محصولات وارداتی اتومبیل است. پس خرید خود را از نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر انجام دهید. جهت انجام خدمات اسپرت اتومبیل خود به بهترین نحو، به مرکز اسپرت اتومبیل رَپ نیک مراجعه نمایید. آدرس ما: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، نبش خیابان شکرابی، پلاک 570. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت کاورهای آلمانی با چینی و سایر موارد دیگر، با ما تماس بگیرید: 09122896589

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از سرامیک خودرو
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای تماس سریع کارشناسان ما و مشاوره 100% رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید